Sider

08.04.2015

Coola solkrem

Photos: ladybird
En liten hilsen fra paradis. Akkurat nå befinner vi oss på en helt nydelig plass inne i jungelen, omkranset av frodig vegetasjon, risåkre og fossefall. 

Solkrem er nok noe jeg er over middels opptatt av. Jeg bruker ganske høy faktor året rundt, det går som regel i SPF30 hele året, men unntak fra SPF50 på mer utsatte steder. Men det viste seg å være litt for lavt når jeg er gravid og befinner meg så nær ekvator. Sola her nede er ekstremt sterk og huden er ekstra ømfintlig mot sol når man er gravid. Så husk, bruk alltid mye høyere faktor enn du er vant til når du er gravid og oppholder deg i sola - jeg ble ganske så brent noen steder de første dagene - og jeg hater å bli brent, jeg føler jeg påfører huden en skade for alltid. Og det er jo forsåvidt sant!

En ny solkrem i kofferten denne gangen er Coola sin. Et litt renere valg, som er snill både mot hud og miljø - fri for masse skumle stoffer som veldig mange solkremer kan være fulle av. Den er 70% økologisk og inneholder pleiende ingredienser som c-vitamin, fettsyrer fra blant annet linfrøolje og rikelig med antioksidanter. Akkurat denne versjonen er luktfri, men de finnes også med deilige dufter av tropiske frukter og blomster. Solkremen er lett, den trekker raskt inn og føles ikke klissete og grisete på huden. Det sistnevnte er mannen veldig opptatt av, og han gikk også god for denne. En supert valg for deg som er ganske opptatt av hva du smører på huden din og vil beskytte deg på en sunn og god måte!

Jeg kjøpte denne tuben på iherb, men du kan også kjøpe den i flere norske nettbutikker, blant annet pureskin.no. 

2 kommentarer :

Anonym sa...

Ser helt fantastisk ut:) gøy å følge da min drøm i år også er Bali.hvor mye må man legge i en slik ferie dere har..bokket dere alt på forhånd eller tar det litt etter litt? Håper på svar.jeg har drømt lenge om det samme,men sliter mer med få med andrepart på denne.hehe

Ladybird sa...

Hei hei! Vet du, vi bestilte faktisk hoteller underveis - vi var nesten nødt til å gjøre det slik siden vi reiser på en litt spesiell måte. mannen jobber i SAS og vi reiser med personalbilletter, og da vet vi aldri helt sikkert hvilket fly vi reiser med før vi reiser, og dermed kan vi heller ikke booke hoeller - dette fungerte veldig fint :-) Dette er mitt andre besøk på Bali og jeg har reist dit både som backpacker og nå som gravid, og med to helt ulike budsjetter.

Bali er et sted du kan bo veldig billig, noe jeg gjorde da vi backpacket (da koster jo flybillettene mest) Denne gange reiste jeg jo som gravid, så da må man ta litt hensyn og bo fint og velge å bo steder der det ikke er fare for malaria og den slags, pluss at vi får billige flybilletter gjennom mannen. kan egentlig ikke gi deg noen priseksempler, men det er så absolutt mulig å gjøre en slik tur nokså billig - mye avhenger av flybillettene og hvor fint du vil bo :-)