Sider

24.02.2014

Epsom Salt i baderomsskapet


Photos: ladybird
I skapet på badet står det blant annet noen kartonger med Epsom salt. Epsom salt har i mange hundre år vært kjent for sine terapeutiske egenskaper, noen mer eller mindre overbevisende enn andre. En ting er jeg i hvertfall sikker på, og det er at et varmt bad eller et varmt fotbad alltid er deilig og avstressende, og hvis man i tillegg får en avrensende effekt for kroppen, pleie for såre og ømme muskler, en helende effekt på små sår og kutt i huden og man får fylt opp kroppens magnesiumlager, ja så er jo det en bonus. I perioder der jeg trener mye kan jeg våkne av kramper i leggene på natta, da hjelper det alltid å gi kroppen litt ekstra magnesium, så gir disse nattlige krampene seg. 
I leiligheten har vi dessverre ikka badekar, så nå bruker jeg Epsom-saltet i fotbad. Også tar jeg alltid med meg en slump hvis jeg skal på hotellovernatting eller hjem til pappa som har badekar. 
Lyst til å teste Epsom salt? Du kan kjøpe det på de fleste helsekoster, eller f.eks på iHerb der jeg bruker å kjøpe det. Hvis du tittet litt lenger ned på siden min, på høyre marg, så ser du også en rabattkode som du kan bruke første gangen du handler på iHerb, så får du en ekstra velkomstrabatt!

Ingen kommentarer :