Sider

28.09.2012

Rååååågod kakao

Photo: ladybird
I dag blåser og hyler det utenfor leiligheten min i Spania, så da tenner jeg lys og lager kakao. Superkakao med kokos og chili. La den ut på instagram og flere av dere vil ha oppskrift, så her er oppskriften på kakaoen jeg slumpet i sammen. Husk at ulike kakaopulver ofte er ganske ulike i styrke, det samme gjelder chilipulver.

Ladybirds slumpekakao med kokos og chili
2 spiseskjeer kakaopulver, av den sunne rawtypen
1/2 teskje chilipulver
1 teskje agavesirup
1 spiseskje kokosolje
2 dl med melk (vanlig melk, havremelk, rismelk, soya...hva du foretrekker)

Jeg puttet alt i en boks med lokk og ristet det, synes det er lettere enn å røre ut kakaopulveret. Deretter varmet jeg opp blandingen, helte den i en stor kopp og koste meg!
Mums!

4 kommentarer :

Camilla Simone sa...

Dette skal jeg absolutt prøve i helgen, men uten chilien(magen min tåler det ikke:( )

Luisa sa...

Så herlig :)

camilla pihl sa...

Yummy! Hørtes himmelsk ut! :D

Elenore sa...

Hej! Jag kom hit till ladybirds nest via pinterest and I'm in loooove!

Vilken fantastisk site!

Med denna sjokolade i åtanke tror jag att du skulle elske denna opskrift på choklad grönkåls chips (a tip from one girl to another;)

http://www.earthsprout.com/?p=119