Sider

18.07.2011

Sølvkvist

photo: ladybird
Tenkte jeg skulle vise dere Dreams of Norway ringen min som pryder hånden min nå om dagen. En liten sølvkvist. Den er lagd av noe som heter sølvleire, som modelleres til ønsket fasong akkurat som leire og brennes i en spesialovn og da blir det til 99% ekte sølv. Jeg blir alltid fascinert når jeg hører slike små fakta, ante ikke at det var noe som het sølvleire engang. Uansett så elsker jeg resultatat, den er feminin og røff på en gang og jeg elsker at den spille på nordisk natur. Jeg var inne på Dreams of Norway sine sider nå og så at de hadde fått en ny Limited Collection kalt Huldra, og klarte selvfølgelig å falle for nesten hele kolleksjonen. kanskje det blir en kråkeskalle-ring på meg, eller et nytt slavearmbånd...
I haven't showed you my ring from Dreams of Norway. I'm always proud of Norwegian design, and these girls certainly makes some fine jewelry. I love the scandinavian touch and the influence by the nature. This ring is actually made by something called silverclay. It's molded into it's shape, then put into a special oven, and it turns out like 99% pure silver. I never heard about silverclay until I got this ring. How fascinating! Don't you just love it, it's like a little silver branch.

2 kommentarer :

Lea sa...

Så vakker den var!

Ladybird sa...

Lea: enda vakrere i virkeligheten ;)