Sider

07.06.2011

Pivoine Flora...

Photo: ladybird
En legende forteller om den vakre nymfen Paeonia som sjarmerte de greske gudene i senk. En sjalu gudinne mislikte dette og forvandlet Paenoia til en blomst med tusen kronblader. En peon. peoner er en av mine absolutte sommerfavoritter og denne lille legenden gjør ikke kjærligheten til blomsten noe mindre.

Jeg er veldig glad i L'Occitane og har mange favoritter derfra. Denne sommeren kommer jeg til å lukte friskt av deres Pivoine Flora. En parfyme som lukter friskt av peoner, magnolia og et hint av tre. Perfekt for sommeren! I samme slengen vil jeg gjerne anbefale deres body cream i samme serie. Den har den mest fantastiske konsistens, I love it!

One of my favourite beauty stores are L'Occitane. I got several favourites in my bathroom. And now I got their new perfume, Pivoine Flora. Inspired by one om my favourite flowers, the peony.
A legend says that there was a beautiful nympf called Paeonia in ancient Greece. She charmed all the gods and a jealous goddess did not approve. She transformed Paeonia into a flower with thousand petals. A peony.
How charming isn't that? Anyway, Pivoine Flora smells of peonies, magnolias and a hint of wood. Fresh and perfect for summertime. I also recommend to check out the body cream in the same line, it is soooooo smooth!

5 kommentarer :

Line sa...

Den høres god ut. Trenger en frisk sommerparfyme.
Hvilke andre L'occitane produkter er det du liker?

Ladybird sa...

Line: Jeg liker veldig mange. Favoritten er dusjolja med mandel, som jeg har blogget om utallige ganger. http://ladybirdnest.blogspot.com/2007/01/loccitane-dusjolje.html

For- og håndkremene er veldig gode! http://ladybirdnest.blogspot.com/2011/01/manikyr-i-sofakroken.html

Og Verbena-produktene lukter hekt fantastisk, en favoritt som duftlys ;)

Dessuten kjøper jeg alltid en av herreparfymene til både kjæreste, papsen og kompiser ;)

Mia sa...

Den er så goood ;)

Anonym sa...

lite inspirerende å lese ordrett det samme i din og camilla phils blog..skinner igjennom at mye er kun reklame.. sukk.

Ladybird sa...

Mia: fantastisk deilig, perfekt om sommeren! jeg er ikke så glad i slike typiske blomsterdufter, men denne falt jeg for. Må være min tredje lukt fra L'Occitane ;)

Anonym: Jeg synes det er veldig trist at det automatisk tenkes på den måten når noen blogger om det samme. jeg kan jo kun snakke for meg selv, og jeg bruker bloggen til å dele de tingene jeg liker og selv bruker. Hvis man følger med på mange blogger så vil man fort se hvordan veldig mange skriver innlegg om de samme tingene. Jeg prøver å styre unna mange av de helt typiske bloggerissuene og prøver å bli inspirert av andre kanaler enn de helt åpenbare. Mange ganger har jeg droppet å blogge om en event, en ting eller lignende fordi det allerede er ørti andre som har skrevet om det. Allikevel så blogging som mange andre ting, all inspirasjon kommer fra et sted. Og jeg velger å dele det jeg selv synes er fascinerende. det er absolutt ingen hemmelighet at jeg digger Camilla Pihl og at vi har samme smak på mange ting. Jeg har linket til henne flere ganger og har flere ganger latt meg inspirere av henne til å blogge om ulike temaer og produkter. Og i fremtiden vil jeg garantert komme med flere innlegg som samfaller med andre blogger. Det er en ganske liten verden når man får innblikk i den, man abbonerer på de samme nyhetsbrevene, man er på de samme presseeventene, man leser de samme bladene, de samme nettsidene...Du har sikkert lagt merke til at mange produkter du leser om dukker opp i magasiner også, vi står ofte på de samme maillistene som pressen :)

I dette tilfellet så tenker du vel på den lille myten om Paeonia. Det var nettopp den jeg falt for da jeg leste nyhetsbrevet fra L'Occitane. Og jeg kan godt forstå at Camilla Pihl falt for det samme, vi er nok litt svake for slike små søte detaljer begge to.

Men uansett, så prøver jeg å ha en inspirerende og positiv blogg, som representerer en liten side av den jeg er og noen av mine interessefelt. Hvis man ikke liker det, så er det heldigvis valgfritt å lese bloggen min ;))