Sider

20.01.2010

Test: gloMoist Hydrating Mist fra glominerals


I desember sendte MakeupMekka meg en lipgloss fra glominerals som jeg tidligere har omtalt og denne fuktighetssprayen fra samme merke. gloMoist Hydrating Mist. Det er en fuktighetsgivende spray, proppfull av antioksidanter og flere antialdrende ingredienser som kan brukes før eller etter makeup, eller som en generell fuktighetsspray på reiser, på trøtte PC-tryner og lignende. Jeg er vel midt i blinken for et slikt produkt da jeg reiser masse, bruker mye tid foran skjermen og ikke minst elsker å bruke fuktighetsspray sammen med mineralsminken min. Fra før har jeg testet fuktighetssprayer fra blant Dermalogica, Ole Henriksen, Mario Badescu og MAC så jeg begynner å få litt erfaring med slike sprayer.

Photos: ladybird
GloMoist har vært en daglig følgesvenn og fulgt med meg i veska i snart tre uker. Hvis jeg ikke liker slike sprayer, noe som hender seg, så ender det opp med at jeg glemmer å bruke de. det har ikke vært tilfelle med denne. Jeg har vært overraskende flink til å spraye meg titt og ofte både på flyturer, sittende foran skjermen på kontoret, som en liten oppfriskning etter trening eller når jeg bare har følt for en liten forfriskende dusj med fuktighetsgivende effekter.

Flasken er ikke for stor, noe som er et pluss for meg som reiser mye og dermed liker å ha med en slik fuktighetsspray på alle flyreisene. Jeg synes også det virker som den gir godt med fuktighet. Når huden strammer etter temperaturforskjeller, tørr inneluft og mange timer på farten da føles et par spray av denne veldig mykgjørende. Den lukter blomster, jeg klarer ikke helt å bestemme meg for nøyaktig hvilke blomster, men det kan minne om en blanding av kamomille og rose. Jeg var litt skeptisk til lukten i begynnelsen, men siden den forsvinner med en gang den tørker på huden så har jeg slått meg til ro med at jeg kan leve med denne. Jeg har hatt flere fuktighetssprayer før som har luktet altfor sterkt for min smak.

GloMoist har enda ikke klart å ta plassen til fikseringssprayen fra MAC, Fix +, som jeg bruker sammen med mineralsminken min, men den har definitivt amrkert seg på alle andre områder. Så dette er blitt en fast følgesvenn i en travel hverdag. Det føles utrolig deilig med noen oppfriskende spray i løpet av en hektisk hverdag! Du kan kjøpe den på MakeupMekka sine sider.

MakeupMekka sent me this moiturising mist from gloMinerals in December. I have tested it for three weeks and certainly have found a daily favourite. It is small enough to keep in my handbag, (even through security at airports) it feels refreshing after a long day and it really feels like it do moist my skin when it needs it. January and a lot of traveling with my work, the cold and the flight really put this spray to the test. And it doesn't fail. Actually I like it that much that it will stay in my bag until the last drop is sprayed! Get it at MakeupMekka.

Ingen kommentarer :