Sider

03.12.2009

Test: Too Faced Starry Eyed Liner



Too Faced Starry Eyeliner i fargen Drunk Dial. Den har ligget ganske lenge i sminkepungen og ventet på å bli testet. Jeg fikk den tilsendt fra PinkCrocodile og var vel mildt sagt litt skeptisk til denne glitrende saken. Må innrømme at ordene fjortiss og tacky var en liten tur innom topplokket da jeg så denne. Men jeg er da ikke av typen som avskriver ting uten å ha prøvd de, så jeg gikk på med godt mot.


Eyelineren kommer i ulike farger, jeg fikk tilsendt Drunk Dial (jepp, jeg elsker produkter med litt snert og humor) som er en blåturkis nyanse med masse glitter. Eyelineren er lett å påføre da den har en smal kost som enkelt lar seg manøvrere. Jeg er avhengig av sminke som er enkel å legge, jeg er ikke stø nok på hånda til å legge alle eyelinere like pent. Denne gikk som en lek. Glitteret sitter godt, så godt at jeg aldri har fått fjernet det fullstendig på kvelden. Jeg glitrer også litt morgenen derpå, men det lar seg fjerne med en dusj eller hvis man går grundigere til verks med øyensminkefjerner bomullspads og gjerne noen q-tips til de små glitterkornene som lurer seg inn mellom øyenvippene. 

Jeg kom frem til tre Starry eyed looks jeg likte; glitter i øyekroken, glitter som eyeliner og glitter på øyenvippene.

Glitter i øyenkroken er ikke like i øyenfallende som glitter langs hele vippekanten. Det gir en spennende effekt og drar definitivt oppmerksomheten mot øynene. Jeg liker det aller best når jeg moderer glittermengden slik at man må titte litt ekstra for å se hva det er som glimrer i øyenkrokene. Jepp, øyenkrokene, jeg påførte glitter både i selve øyekroken og i ytterkant av øyet. På dette bildet har jeg påført litt mer, for at det skulle synes på bildene.



Glitter som eyeliner er en heftigere look. Det er definitivt festlig, men helt klart den looken jeg kommer til å gå for færrest ganger. Men, man skal aldri si aldri, kanskje dette blir en favoritt. Jeg var ganske skeptisk til dette produktet i starten, men jo mer jeg tester det ut og jo mer jeg titter på bildene, jo bedre liker jeg det. det krever bare litt tilvenning, og jeg er langt på vei.


Glitter på øyenvippene er min favorittlook. Da er ikke glitteret så fremtredende, men definitivt iøyenfallende. De første gangene man går med glitter på øyenvippene så glemmer man seg litt bort og lurer plutselig på hva som glitrer i utkanten av synsfeltet når man tittet opp. Så er det bare øyenvippene som glitrer i vei og spiller deg et puss. Vet dere hva, denne looken liker jeg så godt at du skal ikke se bort fra at jeg kjører den på julebordet eller på noen av julens festligheter...

Konklusjonen er altså, jeg gikk fra stor skeptiker til gryende tilhenger. Glitter er moro! Jeg tror jammen meg jeg skal skaffe meg en slik Starry Eyed eyeliner til, denne gangen i sort, eller Ooh and Aah som Too faced har valgt å kalle den sorte utgaven. På hjememsiden til Pinl Crocodile så står det også at denne eyelineren inneholder både gulrot, fersken og agurk som både roer, gir elastitet og kjøler ned. Vittig! En ting jeg også setter pris på med denne eyelineren er at den lukter minimalt. Jeg blir alltid så sår i øynene av øyensminke med sterk lukt, da begynner øynene å renne med en gang. Det merket jeg ikke noe av med denne. Så Starry Eyed lineren som jeg hadde store planer om å gi videre, den beholder jeg selv. Jeg har nemlig blitt glad i den!

I nyeste ELLE UK kan du lese om glittertrenden og hvordan de ulike designerne har stylet modellene med glitter denne sesongen. Det var nemlig ikke få glitrende jenter som slentret nedover runwayen....


Photos: Ladybird
The Norwegian webshop PinkCrocodile.no always send me this funny stuff. Like this Starry Eyed Liner from Too Faced. In a turquoise color called Drunk Dial. I was really skeptic in the beginning. Glitter, isn't that tacky, childish...not for me? Surprisingly I ended up loving this eyeliner. Glitter is so much fun! I just dig that look where I put this glitter liner on the lashes, isn't that cool? I will certainly glitter away this season. You should check it out, it might end up as your funniest makeup product.

13 kommentarer :

Leah sa...

Jeg hadde aldri trodd jeg skulle like et slikt produkt, men jeg må innrømme at jeg fikk litt lyst på det nå :-)

Silje sa...

Det ble jo helt utrolig kult! Haha, elsker navnet "Drunk Dial".

MaritaUlv sa...

Jeg måtte rett inn på Ebay og kjøpe glitterlineren etter innlegget ditt. Nydelig farge!

Ladybird sa...

Leah: Jeg hadde ikke forventet at jeg skulel like dette produktet jeg heller ;)

Cassie: herlige navn på fargene...he he he..Digger produkter man kan smile av!

MaritaUlv: Så bra, håper du blir like fornøyd med den da :)

Marte sa...

Jeg har den både i grønn og i gull. De er freshe! Spesielt glad i den i gull..perfekt til party :)

Ladybird sa...

Marte: he he he...kanskej jeg må ha den og da ;)

Anonym sa...

Hej hej! Fin blogg du har Randi :) Jag kan anbefalla alle Make Up Stores alle sånne glitter eyelines også, de er helt super bra og finnes i mange kule farger =)
Mvh
Gabriella
http://gabbiz.bloggplatsen.se/

Ladybird sa...

Takk for tipset og for søte ord Gabbi :) Håper du stortrives i ny jobb! Jeg titter innom nå og da, ikke sett deg enda. Må følge litt ekstra med nå i desember da jeg har sett dere får en finfin stripete blazer ;)

Sees snella ;)

GabriellaFagerström sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anonym sa...

Ja trives otroligt godt, Så rart jag ikke var där, jag er där var dag, men var sikkert nede på lagret :P Mener du den med svarta & vite litt bredare stiper? Den kom igår & den kastade jag mig över med en gang!!! Så kom innom innan vi blir utsolgt för den, det går fort ibland :P Den er underbar. På min blogg har jag lagt upp en bild på den.
Trevlig helg =)
Gabriella

Ladybird sa...

Gabriella, du har så rett. Selvfølgelig er det den stripete. Eller randige, tok du den ;)

jeg kommer innom i morgen, pronto, for den har jeg lyst på!

Ser deg kanskje i morgen da ;)

Frøken Friken (Linda) sa...

Stilig;) Jeg har hatt denne i rosa lenge, men aldri tenkt tanken å ha den på vippene engang;)

Ladybird sa...

Frøken Friken: det er min favorittlook, bør testes ;)