Sider

06.12.2009

Test: Bamboo Blush Brush


Photos: Ladybird
MakeupMekkas siste leveranse besto av en blushbørste fra EcoTools. Et merke jeg aldri hadde hørt om før. EcoTools satser på "earth-friendly beauty" med naturlige og resisrkulerte materialer og gjenbrukbar emballasje. Selve håndtaket er laget av bambus og børstehårene er syntetiske og miljøvennlige.

Da jeg pakket opp børsten var førsteinntrykket at den var veldig myk, langt mykere enn de børstene jeg er vant til å bruke. Børsten føles nærmest silkeaktig mot huden. Jeg har testet den både til bronzer og blush og funnet ut at den helt klart egner seg best til blush. Ganske naturlig egentlig, det er jo tross alt en blushbørste. Grunnen til at den egner seg best til blush er at den gir fra seg ganske mye farge med en gang man legger den inntil huden, slik at det blir et ganske markert område med blush. Det er grunnen til at den ikke fungerer så godt til bronzer, siden den er best på å definere områder. Jeg har brukt den til blush og når jeg vil bruke en bronzer til å forme og definere ansiktstrekk. Da duger den godt, da den definerer konturer fint.

Konklusjonen er altså at jeg synes børsten er super til mer detaljert skyggelegging med blush og bronzer, men det er ikke denne børsten jeg ville kjøpt som en allroundbørste til påføring av blush og ulike puddertyper som bronzer og finish powder. Til sistnevnte vil jeg heller anbefale min faste følgesvenn Powder Brush fra GloMinerals.

Have you ever heard about EcoTools? Me neither. Not until I got a delivery from MakeupMekka where I got this silkysmooth blushbrush. It worked great for blushes, especially when you're defining areas or when you defining your contour with a bronzer. I've been using a allround brush for this until now, but this is certainly a easier way to get that definition. I really like this brush, and love the fact it's recycled and earth-friendly. Get it at MakeupMekka.

4 kommentarer :

BRUDEPARET sa...

Børsten er helt fantastisk - faktisk så god at det er stor sjanse for å påføre for mye blush/pudder fordi den er så myk og god! Digger den!

Ladybird sa...

Monique: De er silkemyke og deilige :)

blabla sa...

Nice Christmas-gift-tip!! Thanks!

Ladybird sa...

Karobaro: That is a nice gift, I would be happy getting this one for Christmas ;)