Sider

29.08.2009

Photo Finish fra Smashbox




Photos: ladybird
For en stund tilbake fikk jeg tilsendt en Photo Finish Primer fra Smashbox fra de snille jentene bak Makeupmekka. Nå er den testet og prøvd ut i flere anledninger og det er på tide med en bitteliten anmeldelse. Først kan jeg gjenta noen fakta om denne primeren fra Makeupmekka sine sider.

"Dette er den absolutte bestselgeren til Smashbox. Photo finish gir deg det perfekte underlag før du påfører din foundation. Dette oljefrie serumet fyller ut fine linjer og porer, og gir en jevnere hud med en utrolig myk, silkeaktig finish.

Inneholder grønn te, druekjerneolje, vitamin A og E. Kommer i en ny luftfri pumpe som holder produktet friskt til siste dråpe.

En av magasinet Marie Claire's "25 products That Will Change Your Life".

Viktige fordeler:

  • perfekt underlag før foundation.
  • fyller i rynker og linjer.
  • gir en myk og silkeaktig finish.
  • oljefri."

Men hva synes egentlig jeg om denne primeren fra Smashbox? Først skal det sier at jeg er skeptisk til primere, jeg er skeptisk fordi de føles som en maske på huden. Jeg får en klaustrofobisk følelse av at noe tetter huden helt. Dette er selvfølgelig en vanesak og primeren selv om føltes veldig rar de første gangene, så ble jeg fort vant til det. Den etterlater en silkemyk hinne på huden som liksom glatter ut alle småfeil. Når jeg fant ut at det gikk ann å leve med denne følelsen så ble jeg ganske fort forelsket i dette produktet. Det visker bort alt av porer, små arr, små linjer og ujevnheter. Du føler deg litt photoshoppet etter påføring.

Jeg bruker Everyday Minerals pudderfoundation kombinert med MAC sin Fix spray for å jevne ut hudtonen og påføringen gikk om mulig enda enklere de dagene jeg brukte primeren. Det virker også som man trenger mindre foundation for å få samme dekkevne ved bruk av primeren som underlag. Primeren gjør altså foundationen min hakket drøyere i bruk, og det er jo et pluss! Så primeren gjør faktisk akkurat det den lover og er et supert produkt de dagene man vil være litt ekstra fin, ellers kan den lett brukes til å korrigere småarr og store porer til hverdags. Photoshopping? Nei ikke denne jenta, hun har Smashbox Photo Finish ;)

En flaske med Photo Finish Primeren er utrolig drøy, derfor er ikke prislappen på 395,- kroner så fryktelig avskrekkende. Du har den veldig lenge. Kan kjøpes på Makeupmekka.

You might remember I got the Photo Finish primer from Smashbox from Makeupmekka? Anyway, now it's tested and tried out. It was said to make a silky soft canvas of your skin, evening out anu big pores, scares and lines. It's also supposed to be a perfect foundation for your make up. And you know what. it is! It makes all the small imperfections seem to go away, it makes a perfect canvas for my makeup. I'm not gonna use it all over my face all day, but I'll put it on small scars and imperfections and for the days you are attending something special, you can use it all over to get a photoshoped flawless look.

2 kommentarer :

Anonym sa...

Har tagget deg til en utfordring på bloggen min =) Håper du vil ta den! Bare å kopiere skjemaet og fylle inn dine svar!
http://stylebym.wordpress.com/2009/08/29/utfordring/

/Mia

Ladybird sa...

StyleByM: Takk, det var hyggelig :) jeg skal ta den når det passer seg sånn ;) Artigt ;)