Sider

19.02.2009

En titt i sminkepungen


Photos: ladybird
Her får dere en sniktitt i sminkepungen min og en liten intro til noen av mine favoritter. Først og femst kan jeg nevne at jeg liker produkter med så naturlige ingredienser som mulig, ingen fyllstoffer, ikke mye parfyme, det hjelper ikke at det føles godt på huden hvis det ikke er bra for huden. Derfor var det veldig naturlig for meg å omfavne mineralsminken. Her er en liten introduksjon til mine favoritter for øyeblikket:
Mineralfoundation fra Everyday Minerals i fargene Medium beige neutral, Winged butter og Medium tan avhengig av årstid. Før brukte jeg I.D sin mineralfoundation, men var misfornøyd med at den var så grå og gusten på huden. Derfor gikk jeg over til Everyday Minerals, som jeg er veldig fornøyd med. Det er lett å jobbe med, er holdbart på huden og har mange fine fargenyanser slik at det er lett å finne en farge som passer.
Youngblood sundance solpudder. Jeg fortrekker solpudder uten for mye glitter, shimmer er flott, men glitter er fyfy. Dessuten vil jeg ha solpudder som er satt sammen av flere fargenyanser, det gir et mer levende resultat enn de helt ensfargede.
MAC Powder Blush i fargen Fleur Power. Den ser kanskje knall ut i fargen, men gir et veldig friskt resultat.
Monsoon sin concealer Pro Palette er super. Den inneholder tre ulike farger, som dekker ethvert behov. Kjempegod konsistens og lett å arbeide med.
Det er tre ulike børste jeg bruker daglig. Før var jeg ikke så nøye med kvaliteten på børstene, men med en gang jeg prøvde en kvalitetsbørste så var jeg lett å overtale. Forskjellen på børster er virkelig merkbar, selv for amatører som meg.
Jeg har en Kabuki børste fra I.D Bare Escentuals som jeg bruker til mineralforundationen min.
Powder brush fra Glo Minerals bruker jeg til solpudder og blush.
Kryolan har kjempegode billige børster, jeg er veldig fornøyd med concealerbørsten min derfra.
Som jeg har nevnt før, så anbefaler jeg Lash Primer Plus fra Estée Lauder på det varmeste. Denne kan forvandle en halvgod mascara til en virkelig god en.
Nå om dagen bytter jeg på å bruke Chanel Inmitable og Max Factor sin False Lash Effect. To veldig gode mascaraer. chanel sin gir separerte lange vipper, en flott hverdagsmascara. False Lash Effect er hakket enklere å bygge opp vippene med, så denne egner seg også godt til kveldsbruk(jeg blir alltid like overrasket over denne sin evne til å gi inntrykk av mange mange vipper!). Begge får et stort pluss for god seperasjon.
----------------------------------------------------------------------
Get to know my makeupbag and my favourites.
I love my foundation from Everyday Minerals, I use difefrent shades according to season. Usually I use Medium Tan, Winged Butter and Medium Beige Neutral.
Youngblood Sundance is a great bronzer. I love that it is multicolored and doesn't contain to much glitter.
Powder Blush from Mac in Fleur Power is a super fresh blush.
Monsoon Pro palette is an ideel concealer, containing three different shades.
Put some money in good quality brushes, it certainly makes a big difference. I love mye Kabuki brush from I.D Bare Escentuals, my Glo Mineral Powder brush and my concealer brush from Kryolan (cheap, but still great quality!)
When it comes to the lashes, I really recommend the Lash Primer Plus from Estée Lauder. It nourish and strengthens your lashes, and make them look fuller! It builds an perfect base for the mascara. Nowadays I use the Inmitable mascara from Chanel and Max Factors False Lash Effect. They are both great. I love the way they seperate and makes the most out of your lashes.

15 kommentarer :

Anonym sa...

hei!
fin blogg!!! bare lurer på hva slags formula du anbefaler på pudderet fra EM (matte, glo...osv)? Vet du hva slags nyanse fairly light i ID tilsvarer i EM?

Ladybird sa...

Takk for det, bra du liker'n ;) Jeg har faktisk litt ulike formulaer på pudderne. Stort sett så velger jeg den som heter semi-glo. Eventuelt Intense til mer kveldsbruk. Jeg har litt mørkere hudtype enn det, så jeg ville lest på bloggen til Hilde Christian. har ingen lenker dit, men du finner den lett ved et googlesøk. Hun har ganske lys hudtype og har både brukt I.D Og EM. Ellers kan du jo alltids bestille et slikt tester kit derfra, da får du fem små gratisprøver, det eneste du betaler er portoen!

Ladybird sa...

Hehehe...jeg mente selvfølgelig Hilde Christina...ikke Hilde Christian...

Jules sa...

Hi there,,
That post was a very good information for all the girls out there!!!=D
Nice make-ups..=)
Keep on writing..

Unknown sa...

Lovely post my friend..=)
Nice make-ups..

Ladybird sa...

Summer: Thank you. Good thing should be shared ;)

Ladybird sa...

Solo: They are my favourites, great items :)

Anonym sa...

Hei :)

Syns bloggen din er veldg bra. Skulle gjerne vært i kontakt med deg angående noen produkter og behandling.

Ladybird sa...

Anonym: Det var hyggelig å høre, takk :) Du kan maile meg på denne adressen: ladybirdsnest@hotmail.com God helg!

Marte sa...

Så gøy å få titte litt i sminkepungen din kjære ladybird:)

Ladybird sa...

Marte: Det er gøy å titte inn i andres klesskap, sminkepung og vesker. Ikke sant ;)

Anonym sa...

hei, kom tilfeldig innom bloggen din da jeg søkte på riga. første gang jeg kommenterer på en blogg:) din er forresten kjempe:)vet du om de har Starbucks i Riga? og takk for at du delte din sminkepung me oss, alltid kjekt me tips som er selv erfart:)

Ladybird sa...

Anonym: Så hyggelig at jeg fikk æren av din første bloggekommentar da. Som du sikkert har sett så har det blitt endel Rigaposter på meg. Of flere blir det ;) De har ikke Starbucks i Riga. Skal du ha kaffe, så er det best å stikke på Coffee Nation. resten av stedene får du noe skvip med alt for mye søt sirup i! Men nå drikker ikke jeg mye kaffe, så jeg skal vel ikke uattle meg om slikt...men tviler på om du er ute etter en halv kopp klissete sirup ;)

Anonym sa...

Artig at du også bruker en del mineralmake up. Personlig så kan jeg ikke leve uten min foundation fra Kiss Me Minerals.

Ladybird sa...

SexySadie: mineralsminke er tingen det, føles ikke som en klam maske på huden ;)