Sider

18.01.2009

Favoritter på badehylla

Jeg har fått en del tilbakemeldinger der jeg blir spurt hvilke produkter jeg bruker. Så her kommer en liten sum-up av mine favoritter på badehylla. Noen kriterier stiller jeg alltid til mine produkter:
- ingrediensene skal være så naturlig som mulig
- nei takk til parabener, billige fyllstoffer, masse parfyme, mineralolje og annet æsj.
- ja takk til økologiske og organiske produkter!

Decleor Cleansing Oil - Declor sin rens i oljeform har blitt en favoritt. Det høres kanskje litt snodig ut med en rens i oljeform. Men det blir man fort vant til. Den fjerne all sminke, renser huden godt og etterlater den behagelig fuktet. Decleor Cleansing Oil bytter jeg ikke ut med det første.
Hydra Floral Flower Nectar Moisturising Cream - En super dagkrem fra Decleor. Jeg bytter på litt mellom ulike Decleor dagkremer og dagkremer fra Dermalogica. Denne er ihvertfal kjempegod, den trekker raskt inn i huden og etterlater den fuktet og fresh.

Decleor Essential Balm - Er en super balm som gir masse næring til huden. Den bruker jeg under fuktighetskrem om natten. En liten dært av denne fantastiske balem gjør underverker for huden. Denne brukes i stressede perioder, perioder med ytre påvirkninger fra vær og vind og ellers når huden trenger litt ekstra pleie.

Hydra Floral - Denne fuktighetsmasken er min absolutte favoritt innen fuktighetsmasker. Den gir masse fukt og man kan se at huden bare suger den til seg. Er også super å bruke om natten, enten et tynt lag som nattkrem, eller et tykkere lag som en god fuktighetkur til huden. Man våkner garantert opp med babyhud. Godt lukter den også.

Jeg har blitt veldig glad i MD Formulations sine produkter som inneholder glykolsyre. Nettopp det at de inneholder glykolsyre gjør at du bør bruke disse produktene på vinteren, da huden ikke utsettes for så mye soling. Glykolsyre og soling er nemlig ikke en bra kombinasjon. Så bruk vinter halvåret til å perfeksjonere huden til og gjøre den klar til sommeren. Disse produktene er fantastiske, de:
- fjerner og forebygger urenheter. I mitt tilfelle har de til og med hjulpet mot hormonelle urenheter forårsaket av p-piller
- forebygger aldring, ja...det er faktisk på tide og tenke på slikt
- gir fin glød, glykolsyren peeler nemlig bort døde hudceller og får frem det beste i huden din
- jevner ut hudtonen
Det er kanskje ikke så rart disse har blitt en favoritt! Jeg er nesten glad jeg fikk et skikkelig kviseutbrudd forårsaket av et bytte av p-piller ellers hadde jeg aldri oppdaget disse produktene. Jeg bytter litt på hvilke MD Formulations produkter jeg bruker, men nå er det Facial Cleanser, Continuous Renewal Serum og kremen Continuous Renewal Complex. Og dere, ikke bli redd om produktene svir og prikker litt på huden, det er bare et tegn på at de gjør jobben sin. Husk at man må trappe opp bruken av produkter med glykolsyre, slik at huden får tid til å venne seg til produktet, så ta det rolig de første dagene. Litt flassing og rød hud kan forventes, men det går fort over! Og når du ser det endelige resultatet så er de dagene med flassete hud fort glemt.

Her er tre av mine favoritter som man virkelig ser resulateter av etter første gangs bruk.

Hydra Floral fra Decleor leste dere om før i posten. Anbefales!

Dermalogica sin Daily Microfoliant er en super ansiktsscrub. Den er så mild mot huden at den kan brukes hver dag. Den består av et pulver (store deler ris) som man blander med litt lunkent vann i håndflatene, da får det en grøtete konsistens som man masserer på huden. Etterlater huden duggfrisk og babymyk. Og den er usannsynlig drøy. Jeg har hatt denne i fire år, minst!

VitAPlus Firming Treatment Mask fra MD Formulations er egentlig en antialdringsmaske, men jeg kan garantere deg at denne er fin for hud i alle aldre. Den er en skikkelig kinder egg opplevelse for huden som gir fukt (inneholder hyaluronsyre som gir 30% økt fuktighet i huden etter 15 minutter), motvirker rynker og glatter ut huden, er super for uren hud, fjerner sorte prikker, gir huden 4 ganger så effektiv peeling som andre vanlife peelingprodukter, og hjelper mot ujevn pigmentering. Jeg vil faktisk påstå at dette er en slags Askepott maske som gir så umiddelbar effekt at den er super å bruke før spesielle anledninger der man vil skinne litt ekstra.
----------------------------------------
Since I got a lot of questions about my beauty regime, I made this post including my favourite products. I am happy to translate in the comment section if you have any questions concerning these products. Or maybe you will tell me your favourites!




16 kommentarer :

Marte sa...

Elsker Decleor og MD :)

Anonym sa...

Jeg liker å rense huden når jeg dusjer på morgenen også, og bruker Kanebos Sensai serie til dette. (Skummes opp med vann) Kan noen av dine favoritter også brukes på denne måten? Takk for fine tips forresten. Alltid motakelig for andres favoritter :)

Ladybird sa...

Marte: De er veldig lett å bli glad i ;)

Anonym: Jeg har egentlig vært litt nysgjerrig på Kanebo sine produkter, mange som skryter av de. Så det har vært fristende å prøve det, kanskje jeg gir de et forsøk snart ;) Den oljen fra Decleor er glimrende å bruke i dusjen!

Anonym sa...

Hvor kjøper du disse produktene?

Ladybird sa...

De kan du få tak i hos de fleste hudpleiere, eller enda bedre; kjøpe de billigere på Ebay ;)

Anonym sa...

Tusen takk for supre tips! Er akkurat på jakt etter en ny hudkrem. Liker dermalogica, men har lenge vært nyskjerrig på decleor og md.

Lise sa...

Jeg har prøvd ganske mye oppover i tiden..(hørres ut som ei gammel røy der nå men du skjønner;))
men det blir til at en forelsker seg i det som funker.. selv har jeg lagt min elsk på ShiSeido sin rense serie Purness. Jeg hadde veldig problemer med uren hud så jeg gikk til en hudpleie salong og fikk instrukser på hva jeg skulle bruke. Det var Dermalogica produktene de anbefalte, noe som ikke funket på meg. Etter et år så skiftet jeg og det tok ca 14 dager med shiseido sin serie så var jeg født på ny!!! :D
Så den er gull for meg, men jeg har litt problemer og da!

Syntes den rense oljen hørtes deilig ut, men tror du jeg som har litt uren hud gjør lurt i å prøve den?
må jo begynne å tenke på at en blir eldre..;) hihi

Lise sa...

oh for et langt inlegg..;)
jeg lurte og på om du har problemer med huden eller om du kun trenger å få renset av sminken?;)

Anonym sa...

Djjjjiisøss! Når står du opp om morran?

Anonym sa...

kjempegode tips, koste meg med å lese det:) takk:)skal prøve md og håpe på en nyy glød til sommeren;)

Ladybird sa...

Kthrine: Jeg bruker også Dermalogica kremene til tider, kjøpte faktisk akkurat en på Ebay som jeg ikke har prøvd før. Men jeg holder allikevel en knapp på Decleor, Dermalogica kremene bruker så lang tid på å trekke inn i huden. Decleorkremene fordufter på huden på et blunk!

Lita: Shiseido produktene hørtes jo unektelig veldig fristende ut, kanskje jeg skal teste ut de, skal jammen meg ta meg en titt på de når jeg er på taxfree'en neste gang. Jeg er glad i dermalogica, men de beste produktene deres er slikt som den scruben, kremene er jeg ikke helt bestevenn med enda.

Huden min er vel ganske normal, så lenge jeg holder meg unna feil p-piller, da kan den nemlig forandre seg drastisk over natten og jeg må bruke måneder på å få kontroll på den igjen. Jeg har vel antydning til kombinert hud, blir litt blang på nese og panne. Jeg er vannvittig glad i den oljen, den etterlater huden myk og gud, men er også veldig god til å rense av sminke og alt smuss. Jeg tror nok du kan teste den, jeg hadde litt uren hud da jeg startet å bruke den. Kanskje du kan høre med Hilde Christina som blogger mye om hudpleie, bare google navnet så finner du henne ;-) Hvis du har litt uren hud og i tillegg vil begynne å forebygge litt mot aldring, så bør du absolutt vurdere den masken fra MD Formulations som jeg skrev om. Den er genial for begge ting!

Ladybird sa...

Virrum: ha ha ha...godt spørsmål! Det ser sikkert voldsomt ut, men det er ikke så ille. jeg bruker bare den renseoljen og en fuktighetskrem på morgenen. Dette er produkter som dekker ethvert behov, daglig som månedlig ;-) Det jeg bruker lengst tid på morgenen er faktisk tannpuss, jeg elsker nypussede tenner :)


Anonym: Det var bra du likte det :) Start så fort som mulig, da man skal holde seg unna soling under bruken av de produktene ;)

Anonym sa...

Hei
Jeg har også fått uren hud etter bytte av p piller. Huden min frika ut da jeg begynte med cerazette, hva slags pille lagde ugang for deg? Har du funnet noen pille du er fornøyd med?

Ladybird sa...

Anonym: det der er veldig irriterende, at man skal få så fæl hud av pilla. Jeg husker faktisk ikke hva den het som jeg reagerte på, det er en av de veldig kjente. Nesten alle venninnene mine gikk på samme. Men det er i hvertfall ikke den samme som du går på. Nå går jeg på Diane. Men den er det ganske mye hormoner i, den er faktisk fin for de for uren hud da den motvirker dette. Men det er også en p-pille med mange bivirkninger. Kan ikke si jeg har merket så mye av det, har kanskje lagt på meg noen kilo, men ikke noe nevnverdig. Det er veldig vanskelig med p-piller da man reagerer så utrolig forskjellig på de, selv om alle venninnene mine var fornøyd med den jeg prøvde, så var den helt umulig for meg. Kjedelig å få slike reaksjoner, det tar en stund å få ryddet opp i huden etterpå. Og så irriterende med de småarrene man sitte igjen med. men men...sånn er det nå da ;)

Anonym sa...

Fant bloggen din i går og ble veldig imponert-synes den er superbra!!!

Har du prøvd rensen til md-facial cleanser? Jeg har brukt den en stund, men klarer ikke helt å like den. Føler ikke at huden blir ren selv om jeg bruker dermalogicas precleanse først. Er forsåvidt ikke så glad i den heller. Har du erfaring med noen av disse? Serumet og scrubben til md er jeg derimot veldig fornøyd med. Kanskje jeg skal prøve meg på renseoljen til decleor? Har en ganske vanlig hud, litt urenheter, litt tørr, litt blank. Hva tror du? Bruker du toner etterpå?

Når det gjelder md og sol sies det så mye forskjellig. Mange hudpleiere sier at serumet kan brukes om kvelden selv om man liker å sole seg, og at rensen kan brukes bade morgen og kveld fordi den ikke ligger på huden. Men jeg er skeptisk. Vurdere derfor å bytte til noe annet nå i sommer.Men er redd for kvisekrise... Hvordan er decleor sine produkter sammen med sol? andre tips

Ladybird sa...

Anonym: så utrolig hyggelig å høre :)Tusen takk!

Jeg har den Cleanseren fra MD jeg også, den er ok, men jeg kan føle at den ikke tar sminke så godt, så går ofte over med makeupfjerner først. har ikke prøvd decleor sin Precleanser. Er egentlig et spennende produkt, men føler også at en rens bør være så god at man ikke skal trenge et produkt før den. Så det spørs nok om jeg noen gang kommer til å prøve den.

Decleor sin oljerens er jeg veldig veldig fornøyd med. litt uvant i begynnelsen, men det er virkelig superdeilig å rense ansiktet med olje. Den fjerner makeup godt, så jeg bruker ikke noen flere renseprodukter sammen med denne. Er på min tredje flaske av den nå, og det tilsier at jeg er veldig glad i den. Ellers hadde jeg prøvd noe nytt med en gang ;) jeg bruker ikke toner etter denne, kun toner etter rensekremen min fra Decleor.

Når det gjelder MD og sol, så velger jeg å bruke MD med glykolsyre pm vinteren, nettene og da jeg ikke er i sola. Stort sett alle Decleor produkter kan man bruke i sola, så vidt jeg vet. hvis det skulle være noen spesialprodukter med noe syrer så kan det vel være at man ikke skal bruke de i sola, men har ikke vært tilfelle med noe av det jeg har prøvd. Denne sommeren tenkte jeg å prøve Decleor sin solkrem, da solkremer ofte gir meg småkviser og uren hud. Det skal bli spennende å se hvordan Decleor sine solkremer er :)

Følg med for flere favoritter og tips, legger ut med jevne mellomrom. Og spør gjerne, det er bare hyggelig ;)