Sider

05.12.2008

Prøvetid

Jeg var innom en av Rigas mer eksklusive butikker i går. Navnet er Plaza. Som du forøvrig bare må vite, da det ikke finnes en eneste logo eller noe lignende utenfor. Eller inne for den saks skyld. der ble jeg overrasket over hvor hyggelig betjeninegn var og hvor bra utvalg de hadde. Jeg rakk å forelske meg uttallige ganger på den stunden jeg var der.
-------------------------------------------
I visited on of Rigas more exclusive stores yesterday. Amazing place, I fell in love with so many of their items. Lovely shoes, lovely dresses...



Denne sorte fantastiske Chrsitian Dior kreasjonen gjorde meg rett og slett emosjonell. En blanding av ull og silke utgjorde et fantastisk materiell. Vi var litt usikkre på størrelsen, den søte butikkekspeditøren insisterte på at jeg skulla ha en fransk 34, mens jeg var helt sikker på at mine norske hofter ikke kunne klemme seg inn i det. jeg skulle tatt 34. Den satt ikke så bra i overdelen. Men tok stadigvekk pusten fra meg, det var nesten så jeg ikke ville ta den av. Men så var den også en av butikkens dyreste kjoler...en månedslønning hadde ikke hjulpet meg et skritt nærmere den kjolene en gang. Den søte ekspeditøren og jeg ble også enige om at vi ville hatt den noen få centimeter kortere.
---------------------------------------------
A fantastic Christian Dior. I loved its skirt, its material ( a mix of silk and wool) it was such a princes dress. But it would have been even more perfect if it was a few centimeters shorter.


Så hadde vi denne fantastiske kreasjonen av en Lanvin kjole. Den var helt rå, med lag på lag med silkestoff og en glidelås i siden som ga den litt attitude. Den hadde vært en kjærkommen følgesvenn. Nydelig blåfarge, nydelig snitt. Måtte riktignok ha hjelp for å komme inn i den, da var det bare å holde pusten og få ekspeditøren til å hale og dra i glidelåsen. Men POW, med en gang den var på, så satt den som støpt. I'm in love.
----------------------------------------------
This marine Lanvin dress was breathtaking. Come to mama!

Da jeg prøvde kjolene hadde jeg på meg noen fantastiske peeptoes fra Dior. Veldig høye, men veldig behagelige. Talking about shoes...skoutvalget var ganske så fantastisk der. Jeg fant flere av modellene jeg har siklet på, blant annet frynsebootsen fra Gucci og ankelbootsen med nagler fra Gucci. Og masse fantastiske sko fra YSL. Blant annet fjorårets Tribute Boots modell på salg. det er den jeg har på meg på bildet. De hadde også årets modell i brun reptil, som er herrejesus så fantastisk.
YSL tribute boots fra 2007 kolleksjonen. O la la så høye, o la la så behagelige!
----------------------------------------------
YSL Tribute boots from the 2007 collection on sale. So high, so wonderful, so surprisingly comfy!
Ahhh...dream on ladybird!

5 kommentarer :

..... sa...

so so cute and chic !!!

Ladybird sa...

MR style: Design like that could make me emotional, beautiful! Loved every minute of it!

Kamilla sa...

OMG, så herlig ut å bare få prøve de klærne på, om ikke enn litt surt når man vet man ikke kan kjøpe de...

Ladybird sa...

Kamilla: Nårdu har de på så forstår du hvorfor de koster så mye også, materialet og fasongen er fenomenal. Jeg skal nok gjøre en liten investering der en dag. En måned jeg kan leve på flatbrød og vann ;)

Marte sa...

oh, den første kjolen var bare helt nydelig :)