Sider

14.06.2008

Red legs



Har du planer om å bli rødstrømpe til høsten? Det er ganske fristende når man ser bilder som dette.

Fearne Cotton ag Agyness Deyn har for lengst slengt seg på denne trenden.



Rødstrømpene er å se overalt...

...også i GossipGirl





Røde ben på catwalken.
Photos: Style, Chicintuition, CW, L'Oreal, Tops2Bottoms, Wievimages, Whattoweardaily, Shinysquierrel
Bein er i fokus til høsten. Det er egentlig ikke noe nytt fenomen, da det har vært ekstra fokus på beina gjennom ankelboots trenden også videre. Men nå spiller farger en stor rolle for å få fokus på beina. Og rødt er helt klart den fargen man ser masse av på tights, strømper, strømpebukser og bukser til høsten, bare ta en titt på høstvisningene til for eksempel Allessandro Dell'Acqua og Vera Wang. Jenter som allerede har slengt seg på denne trenden er for eksempel Fearne Cotton, Naomi Campbell og ikke minst Agyness Deyn. Jeg snuste litt på røde strømper i fjor, og jeg er så absolutt klar for å ta dem frem igjen.
-----------------------------------------
Legs are going red this Fall. We spotted it at the runway shows, Vera Wang and Allessandro Dell'Acqua brought the redlegged models down the catwalk. It seems like the starts are embracing the trend as well, just take a look at Fearne Cotton or Agyness Deyn. This fall the focus will be on legs, and you certainly get attention with red stockings. I will find my red leggings from last year.

15 kommentarer :

Marte sa...

Ja, kanskje det ja.. Er jo skikkelig fresht da:) Likte det spesielt god i antrekket til Fearne Cotton!

Pinton sa...

hmm.. jeg syntes det var litt kult jeg altså.. kanskje jeg kunne hadd det til den kjolen jeg har i dag? (strømpebukse vel og merke) se min blogg!

Anonym sa...

Hei du, det var jeg som spurte om du kunne lage en liten guide til Oslo;) Jeg vet ikke helt hvilken type butikker jeg tenker mest på, men du har utrolig bra stil, så litt av hva du liker best og hvilke områder som er verdt å sjekke ut hadde vært supert! :)

Ladybird sa...

Marte: Jepp, jeg tror nok dette er en trend vi vil se litt av jeg da...det har jo vært ganske fokus på mønstrede og fargede strømper en stund...så jeg tror vi får se litt rødt! Det er jo fresht da! Kult til en enkel kjole for eksempel.

Ladybird sa...

Pinton: da må jeg sjekke ut kjolen din ;) lover du at jeg får se deg i røde strømper i løpet av høsten da? ;)

Ladybird sa...

Kaja: Jeg husker deg jeg vettu ;) Jeg handler endel på H&M og Zara. Da liker jeg Zara butikken ved stortinget best faktisk, den beste H&M butiken er nok den midt i Karl Johan, selv om jeg handler endel både på de i Bogstadveien og Oslo City. Den på Oslo City er den beste på tilbehør. Ellers titter jeg alltids innom Koma, ShoeLounge, og alle småbutikker man kommer over i sidegater overalt i byen. Hvis du skal handle smykker anbefaler jeg at du tar turen til Grønland og Grønland Basar, der har nemlig Accessorize outlet butikk, så der kan du virkelig gjøre noen kupp! Ellers er jeg også glad i å ta turen innom Grunerløkka for å titte i alle små uavhengige butikker. Gina Tricot er greit å stikke innom innimellom, der er det jo veldig billig. Ellers liker jeg godt Vila, så jeg titter ofte innom Neste Stopp og denslags for å se på Vilakolleksjonene. Bruunz Bazar, marlene Birger og denslags, Filippa K og debslags har masse fint, så jeg stikker innom Steen og Strøm eller Companys i Bogstadveien for å sjekke ut de. Ellers bør du sjekke ut Warehouse i Lille Grensen som har masse feminine fine ting i herlige farger! Jeg er også glad i bruktbutikker, men har egentlig funnet ut at de beste bruktbutikkene finnes i mindre byer der det ikke er så mange om benet og prisene er mye mer fornuftige. Ellers handler jeg nok mest når jeg er i utlandet på kjeder som Urban Outfitters, Topshop, Zara, Mango, Bershka, Stradivaius, Pull&Bear... Ellers har jeg alltid et åpent sinn, jeg tror det er mulig å finne noe fint i alle butikker, bare man er åpen for det, jeg handler også endel på salg...er ikke en av de som er så imot å handle på salg, man får huske at det finnes mange ting som blir satt på salg fordi de er litt for tidlig ute med trenden ;) Også har man selvfølgelig vareprøvesalg da, jeg prøver å stikke innom de mest interessant vareprøvesalgene, for der er det alltid endel godbiter! Håper jeg var litt til hjelp for deg ihvertfall, Kaja!

Ladybird sa...

Oi...jeg kunne ha kostet på meg noen avsnitt der ;)

Sharon S sa...

Yes I really love this look-very stylish!!

Ladybird sa...

Sharon Rose: It is a nice way to make a outfit fresh or toughen it up :)

Pinton sa...

skal ikke se bort i fra da..skal dure meg en tur på senter på mandag:) får ha det i bakhodet!

Ladybird sa...

Pinton: Ja, tenk på det...jeg skal ihvertfall ta frem igjen mine nå ;)

Kira Aderne sa...

its a really cool tendencie!

a kiss!!

Ladybird sa...

Kira: Yeah, I'm looking forward to seeing this look in the streets. Besito

Anonym sa...

Veldig veldig fint. Jeg tror jeg skal se om jeg finner en slik rød. Noen tips?

Ladybird sa...

Indvild: Ja ikke sant det er fresht! Jeg kjøpte begge mine røde på H&M, men det ebgynner å bli over et år siden...men jeg antar at de fortsatt har røde strømpebukser. Jeg har noen røde med blondemønster derfra, som jeg virkelig må ta i bruk igjen...Ellers er jo Lindex blitt ganske gode på stockings...Acessorize er jo også verdt å sjekke ut. Ellers leggger jeg alltid merke til den strømpebutikken på Galleriet når jeg er i Bergen. De viser frem de heftigste strømper, altfor heftige for min del :) Men de har helt sikkert noen mer moderate røde der og ;)